czwartek, 29 sierpnia 2013

Wywiad X: FIERYMac Productions

Wywiad nr 10:
FIERYMac Productions
 
Maciek to chłopak, który 6 miesięcy temu zaczął swoją przygodę z grafiką. Jak? Gdzie? Kiedy?Zapraszam na wywiad !

- Ktoś kto Cię polecił, chciał się dowiedzieć czegoś więcej o Tobie. Opowiedz coś o sobie. Skąd jesteś? Ile masz lat? Hobby?

* Mam 13 lat. Mieszkam we Włocławku. Moim hobby jak widać jest robienie grafik komputerowych. Jednak uwielbiam też bawić się w fotografią. Razem z moimi znajomymi robimy najróżniejsze sesje fotograficzne. Coś o mnie? Nie należę do typu lubianych ludzi. Tworzenie grafik (jak i za równo fotografia) to dla mnie odskocznia od świata codziennego. W szkole otrzymuję same oceny bardzo dobre i celujące, czasem zdarzy się gorsza, ale to już z przymknięciem oka. Mam grono oddanych przyjaciół, którym mogę wszystko powiedzieć.

- W jaki sposób doskonalisz swoją technikę ?

* Gdy tylko mam wolny czas, zasiadam przed laptopem i włączam Photoshop'a. Podpatruję grafiki innych autorów. Próbuję zrobić to co oni. Równocześnie wykonuję zamówienia, które same w sobie pomagają mi się doskonalić. Wybieram wtedy najlepsze zdjęcia dostępne w Internecie, dodaję kilka efektów i gotowe. Pochłania to jednak trochę czasu, zależy to od tego jak skomplikowane jest zlecenie. Nie mam jeszcze swojej techniki. Mam nadzieję, że z biegiem czasu uda mi się utworzyć.

- A jest ktoś na kim się wzorujesz? Kto jest Twoim autorytetem?

* Wzoruję się w dużej mierze na BLOODYAnn. Jej grafiki są na bardzo wysokim poziomie :). Tak na prawdę, to moja przygoda zaczęła się dzięki niej. Moim największym autorytetem jest komendant mojego szczepu. Tak, należę do ZHP i nie wstydzę się tego. Powracając do wzorowania się, oglądam również wiele ciekawych filmów instruktażowych na popularnym kanale YouTube. Mogę wtedy porównywać swoje prace z pracami innych.

- Uważasz się za amatora czy profesjonalistę ?

* Prawdę mówiąc, ani to, ani to. Do profesjonalisty mi daleko. Natomiast amator to za mało. Nie wiem czy wasze odczucia pokryją się z moimi. Może za kilka lat :) . Dążę do bycia profesjonalistą. Na chwilę obecną wiążę swoją przyszłość z Informatyką i matematyką.

- A o czym marzysz? Jest to związane z grafiką?

* Marzę o zostaniu informatykiem. Chciałbym wyjechać do Anglii. Póki co głównym marzeniem, a raczej celem jest dostanie się na Politechnikę Warszawską, ale to dopiero za 6 lat. Tak. Grafiki to moim zdaniem przyszłość. Powiedz, czy wyobrażasz sobie życie bez grafiki komputerowej? Ja nie :).

- Ja również nie, bo ciągle przecież nas otacza. I potrzebni są ludzie tacy jak Ty, którzy będą ją z roku na rok ulepszać. Pamiętasz może swoją pierwszą przygodę z grafiką? Kiedy? Co zrobiłeś?

* Pamiętam :) . Było to rok temu. Zamówiłem u BLOODYAnn profilowe na jedną z moich stronek. Jednak, jak się okazało musiałem długo czekać, więc postanowiłem sam je zrobić. Wyszło, mówiąc prawdę, brzydko. Cieszyłem się, gdy Ann napisała kiedy tło było gotowe. Jednak później na mojej innej stronce była potrzeba na tło. Co zmusiło mnie do zainstalowania Photoscape'a, który nie wymaga większych umiejętności. Kilka tygodni później koleżanka wymyśliła, że założymy stronę z grafikami, więc zainstalowałem Gimp'a.
Wciągnęło mnie to tak, że postanowiłem kiedyś dorównać BLOODYAnn. Kupiłem Photoshop'a i jestem gdzie jestem :).
 
- Współpracujesz sam czy z koleżanką? Ile osób towarzyszy Ci na stronie na facebooku?
 
* Obecnie zajmuję się tym sam. Jednak mam znajomą, która pełni rolę mojej sekretarki. W tym miejscu chciałbym ją serdecznie pozdrowić. Tak, ciebie Paulina :). To ona pomaga mi w ogarnięciu tego wszystkiego. Na facebook'u moja stronka ma małą liczbę „Lubię to”, lecz to nie oznacza, że mało się na niej dzieje.
 
- Sądzisz, że masz kiedyś szansę zrobić karierę ? Wiesz, masz 13 lat, Twoje zainteresowania mogą się jeszcze dużo zmienić
 
* Niby 13 lat to mało. Ostatnio zainteresowania bardzo mi się zmieniały. Zazwyczaj co tydzień. W sytuacji grafiki jestem pewien. Od 6 miesięcy nic się nie zmieniło. Jest to coś, co wypełnia pustkę, gdzieś w środku mnie.
 
- Nie uważasz że mimo wszystko 6 miesięcy to krótki okres czasu?
 
* Jest to krótki okres czasu. Jednak są rzeczy, które po prostu wiesz. W tym celu wspiera mnie grupka przyjaciół. To oni mi uświadamiają, że jestem na dość wysokim poziomie. Gdyby jednak to się kiedyś zmieniło to grafika pozostanie moim hobby. Zwrócę twoją uwagę w inną stronę. 13 lat to wiek gdy odkrywasz kim chcesz być. Czy dobrze postępujesz. Mam wielu znajomych. Bardzo często np. w tym wieku ktoś dostał wymarzoną gitarę. Teraz gra w pobliskim barze. To wszystko zależy od tego jak podejdę do życia. Czy w zwykły sposób, czy oczami grafika. To wiele zmienia.
 
- Mówisz, że jesteś na wysokim poziomie. Skąd taka pewność siebie ? Zostałeś kiedyś oceniony przez profesjonalnego grafika ?
 
* Ja jeszcze nigdy tak nie powiedziałem :). Moi znajomi tak mówią. Poruszyłaś temat czy zostałem kiedyś oceniony przez profesjonalnego grafika. W planach miałem pójść na warsztaty i przy okazji podpytać o moje prace. To pytanie moim zdaniem, może być podstawą burzliwego dialogu, nie prawda?
 
- Nie traktuj tego jak atak :) Po prostu widzę w Tobie wielką pewność siebie. Nie spotkałeś się nigdy z krytyką na temat swoich prac?

* Nie traktuję. Normalne pytanie. Wcale nie jestem pewien siebie. Jeśli chcesz znać prawdę, to cały czas się trzęsę i martwię się tym jak wyjdzie cały wywiad. Mogę wydawać się zadufany i pewny swego. Spójrz. Ja żebym uwierzył, że moja grafika jest dobra potrzebuję oceny kogoś z zewnątrz. Dla mnie grafika nie zawsze jest ładna i dokończona. Pytam wtedy najbliższych znajomych o zdanie. Jeśli im się podoba daję ją do użytku. Jeśli nie, robię od nowa. Co do krytyki. To była jedna osoba, której nic się nie podobało.

- Była Ci bliska? Jak zareagowałeś?

* Zwykła osoba, która przegląda stronki na facebook'u. Jak zareagowałem? Nic złego. Jednemu się podoba, drugiemu nie. Chociaż zapał trochę okrzepł. Cóż tu poradzić? Taki świat :).

- Dzięki za rozmowę. Trzymam kciuki za Ciebie i za rozwijanie Twojej pasji. Mam nadzieję, że szybko dojdziesz do perfekcji :)

* Również dziękuję :). Taka rozmowa to idealna okazja, żeby bardziej zrozumieć samego siebie :).
 
 
 
A jeśli znacie kogoś z kim warto pogadać :

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz