niedziela, 25 sierpnia 2013

Wywiad VI: Agnieszka Michalska

WYWIAD NR 6
Agnieszka Michalska

Agnieszka to autorka książki Kroniki Ciemności. Ma osiemnaście lat, a jej kariera pisarska dopiero się rozkręca. Co zamierza? Czym zaskoczy fanów? Zapraszam !


- Może nie zabłysnę pierwszym pytaniem, ale skąd pomysł na Kroniki Ciemności?

* Od zawsze lubiłam czytać książki. Jest to jakby mój drugi świat, w który chętnie się zatapiam i czerpie inspiracje. I właśnie dzięki temu, dzięki autorom takim jak Stephen King, Joseph Delaney, J.K.Rowling, czy John Flanagan, dzięki ich magicznym książką, które są powalające, oraz wspaniałej twórczości, powstały "Kroniki Ciemności"
 
- A jak udało Ci się wydać książkę? Wielu młodych ludzi pisze własne opowiadania i historie, ale trudno o jakieś wydawnictwo.

* Dla mnie to był szczęśliwy traw. Było to pierwsze wydawnictwo, które znalazłam w internecie, o dobrej reputacji i z przesłaniem "Wydaj własną książkę", że postanowiłam do nich wysłać moją. Gdy dostałam odpowiedź nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Tekst zawierał dużo komplementów o książce i mojej wyobraźni i chęć wydania jej właśnie w ich wydawnictwie.

- A czy ktoś pomagał Ci z książką? Są osoby, które jako pierwsze ją czytały, mówiły co poprawić, co zmienić? Są ludzie, którzy mają jakiś wpływ na historię Kronik Ciemności?

* Tak naprawdę nikt nie wiedział o tym, że w ogóle coś tworzę. Był to projekt skryty od samego początku do końca. I dopiero, kiedy skończyłam postanowiłam dać rękopis do przeczytania mojej kuzynce, która pomogła mi stwierdzić, czy to dzieło nadaje się do publikacji. Tak naprawdę to jej zawdzięczam to, że Kroniki ujrzały światło dzienne. I oczywiście moim rodzicom bez których, by ona nie powstała. Ogromny wpływ na historię miała także scenarzystka Constance M. Burge, która stworzyła świat "Czarodziejek" i inspirując się jej twórczością powstał pierwszy tom.

- A kiedy wychodzi tom drugi ? Czego czytelnicy mogą się po nim spodziewać ?

* Tom drugi planuje wydać w przyszłym roku. Tym razem będzie to już grubsza opowieść i nie zdradzając wszystkiego... bardziej ognista. Na pewno mogą spodziewać się więcej zwrotów akcji i niespodziewanych, dynamicznych wręcz wydarzeń. Ale także postanowiłam dodać epilog zapowiadający tom trzeci, ażeby mieli niedosyt i długie oczekiwanie na... No właśnie, tego nie zdradzę, ale mam nadzieję, że nie będę za to potępiona przez niektórych fanów.

- Zamierzasz wydać trylogię? Czy może coś dłuższego ? W ilu tomach fani będą mogli czytać Kroniki Ciemności?

* Na pewno nie będzie to trylogia. W myślach mam już scenariusz do czwartego tomu, ale wiem, że na nim przygoda z Kronikami się nie skończy. Na razie nie jestem w stanie stwierdzić tak naprawdę, ile tomów wyjdzie z pod mojej ręki. Mam nadzieję, że nie będzie ich mało i póki co nie zastanawiam się na razie nad zakończeniem, finałem serii.

- A co zmieniło się w Twoim życiu odkąd wyszły Kroniki Ciemności? Jak zareagowało na to najbliższe otoczenie? Znajomi, rodzina ?

* Na pewno wszyscy byli i wciąż są w szoku, że wydałam książkę. Nikt nie mógł w to uwierzyć póki nie przeczytał pierwszego wywiadu ze mną w gazecie powiatowej. Tak naprawę z tamtą się dowiedzieli. Kiedy po raz pierwszy oznajmiłam znajomym, że wydam wkrótce książkę, musiałam mieć wtedy dowód przy sobie w postaci umowy. Haha... nigdy nie zapomnę ich min, gdy to czytali. Natomiast rodzina gratulowała mi i cieszyli się wraz ze mną, oczywiście chcąc jak najszybciej przeczytać to dzieło.

- A gdzie można zakupić Kroniki Ciemności ? W każdej księgarni ?

* Wiem, że na pewno są w stacjonarnych księgarniach, takich jak Empik, czy w moim wydawnictwie, oraz w kilku innych. Nie spotkałam jeszcze mojej książki na półce w sklepie, ale mam nadzieję, że niedługo będę mogła ujrzeć ją pośród innych.

- I ostatnie pytanie. We wrześniu skończysz 18 lat. Co dalej ? Jakie plany na przyszłość? Związane z pisaniem? Wybierasz się na studia?

* Jestem na razie po szkole zawodowej, więc dalsze plany to liceum i zdana matura. Na pewno studia będą wchodzić w grę. Planuję iść na dziennikarstwo, więc na pewno zostanę w dziale pisania, które obecnie zajmuje najważniejsze miejsce w moim życiu zawodowym.

-Dziękuję Ci bardzo za wywiad :) Trzymam kciuki za Ciebie i za Kroniki Ciemności. Mam nadzieję, że w szybkim czasie uda mi się zdobyć egzemplarz :) Powodzenia !
 
* To ja bardzo dziękuję za zainteresowanie :)


Więcej o książce Agnieszki możecie poczytać tutaj : https://www.facebook.com/KronikiCiemnosci?fref=ts
A jeśli znacie kogoś kto wart jest naszej uwagi i z kim warto przeprowadzić wywiad piszcie:

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wywiad, ale niestety zdarzyło się kilka błędów ortograficznych.
    traW -> traF
    książkĄ -> książkOM (liczba mnoga)
    z pod -> spod

    Można by nad tym trochę popracować, bo jednak nie jest to zmienianie treści wywiadu, a tylko poprawki. Pomimo tego strona bardzo mi się podoba i z chęcią będę zaglądała na nią częściej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za celne uwagi :) Poprawię to w najbliższym czasie :)

      Usuń
  2. Osobiście przepuściłabym to przez korektę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że będzie kolejny tom ;) !

    OdpowiedzUsuń